Online marketing állások

Online marketing állások. Ha beírod ezt a kifejezést a keresőbe (értsd: Google.hu), akkor bizonyára rengeteg találatot ad ki, melyek egy része valamilyen álláshirdetéses aggregátor oldal lesz, illetve pár ismert állásportál. Ha aktívan keresel állást, esetleg azért mert munkanélküli vagy (én kérek elnézést: egy jó ideje már az “álláskereső” megnevezést célszerű használni), akkor az a minimum, hogy nem csak a keresőre hagyatkozol, hanem élsz minden elérhető lehetőséggel. Felsorolom melyek ezek, illetve, hogy mit érdemes tudni, figyelembe venni velük kapcsolatban.

Online marketing állások keresés a Google.hu-n

Állásportálok – online marketing állások

Az évek során egyszer-kétszer velem is előfordult már, hogy aktívan kerestem állást. Az volt az első, hogy végignéztem minden egyes álláshirdetéseket közlő oldalt, amit csak megtaláltam. Tekintve, hogy akkoriban bőven volt időm erre – elég hosszú lett a lista. Természetesen rövid időn belül rájöttem, hogy felesleges, és értelmetlen az összeset figyelemmel kísérni nap mint nap. Már csak azért is, mert a legtöbb esetben fel lehet iratkozni – az akár általad összeállított – hírlevélre, mely a számodra releváns álláshirdetéseket egyenesen a postafiókodba küldi. Röviden azért felsorolnám, hogy mely állásportálokat tartsd szemmel valamilyen módon, ha online marketing állások iránt érdeklődsz.

Az alábbi linkek közvetlenül az adott állásportálok azon oldalára mutatnak, ahol nagy valószínűséggel online marketing állásokra bukkanhatsz. (Előfordul, hogy a hirdető véletlenül, vagy szándékosan más kategóriában adja fel a hirdetését – ezzel kapcsolatban még írok pár sort.)

A fentiek közül nekem a Profession.hu a személyes kedvencem. Az évek során itt találtam meg a számomra legrelevánsabb álláshirdetéseket. Természetesen ez egyénenként változó. Értelemszerűen a Marketing / Média / Művészet kategórián belül kell szétnézned, ha online marketing állások után kutatsz. Sokat fejlődött az oldal az utóbbi időkben – gondolok itt a keresőre, vagy a közösségi eszközökre. Hírlevél feliratkozásra van lehetőség, eléggé személyre szabható. A kulcsszavas keresés azért hasznos, mert így olyan állások is felbukkanhatnak, melyek számodra relevánsak, de a hirdető nem a megfelelő kategóriában helyezte el. Az egyetlen dolog, amit hiányolok az az, hogy nem tudom RSS révén bevonni a kategória, illetve az adott keresési találatokat az olvasómba. (Igen, némi időfordítással házilag is meg lehet oldani, de az nem feltétlenül lesz tökéletes.)

A Monster.hu már eleve a keresésre helyezi a hangsúlyt, ez egyértelmű, amikor a főoldalra érkezel. Ha kategória szerint keresgélnél, akkor sincs gond, könnyen rá lehet találni erre az opcióra. Ahogy észrevettem, jobb, ha inkább a “marketing” kulcsszóra keresve listázod ki a meghirdetett állásokat, mert a kategóriában elég vegyesen sorakoznak a hirdetések. (A fenti link is egy keresésre mutat.) Van email értesítés, illetve RSS is.

A Workania.hu esetében sokkal kevesebb releváns állásra bukkanhatsz, de érdemes figyelemmel kísérned, mert sokszor igen jó helyekről kerülnek fel ide hirdetések, – és máshol nem található meg az adott hirdetés. Email értesítésre van lehetőség, az RSS megoldható, bár e sorok írásakor nem láttam, hogy elérhető lenne.

A Jobline.hu Marketing / PR / Média kategóriája is igazi katyvasz, de ettől függetlenül nem szabad kihagyni. Email értesítés van, az oldalon van feltüntetve RSS, de abban ömlesztve jönnek a dolgok. Aki ért hozzá, az ettől függetlenül könnyen megoldhatja magának, hogy RSS útján kapja az értesítéseket.

A CVCentrum.hu esetében két kategória is van, amiket nem árt, ha szemmel tartasz: Marketing / Reklám / PR, valamint a Média / Új média / Kreatív média. RSS révén is könnyedén nyomon követheted az említett kategóriákat.

Online marketing állások – a köz szolgálatában

Lehet, hogy ez nem érdekel, de azért megemlítem, mert élethelyzettől függően egyeseknek jól jöhet egy ilyen állás is. A közalkalmazotti, köztisztviselői állásokról lenne szó. A bérezés, juttatások, stb. talán nem a legfényesebb, de online marketing területen csodákat lehet művelni, ha értesz ahhoz, amit csinálsz és bekerülsz egy ilyen helyre. (Ez egy újabb bejegyzés témája lehet, inkább nem is folytatom ezt a gondolatmenetet.) A lényeg, ha ilyen munkahelyeken kutatsz online marketing állások után, akkor a következő két keresőt javaslom:

(Elméletileg ugyanazokat a rekordokat tartalmazza, gyakorlatilag azonban találtam eltéréseket a találati listában ugyanabban az időben végzett, ugyanazon kifejezésekre történő keresések során. Ezért említem meg mindkettőt.)

Online marketing állások szakmai oldalakon

Ha online marketing állások után keresgélsz, abban az a jó, hogy a szakmából kifolyólag számos hirdetés a lábaid előtt hever. Csak fel kell venned, pontosabban rá kell bukkannod, mert esélyes, hogy valaki valahol már meghirdette, publikálta, közzétette, megosztotta azt szűkebb-tágabb környezetével.

Van pár honlap, ahol külön oldalt hoztak létre a honlap témájához kapcsolódó álláshirdetéseknek. Íme pár példa:

Online marketing állások a közösségi oldalakon

Online marketing állások – Facebook

A szakma jellegéből kifolyólag érdemes figyelemmel kísérni a különböző kommunikációs ügynökségek közösségi média jelenlétét is. Változó, hogy mely csatornákon vannak jelen, de általában a Facebook-on meg lehet őket találni. Két módja is van, hogy viszonylag egyszerűen nyomon kövesd mit is írtak mostanában. Az egyik a HyperAlerts használata (mely jelenleg még elérhető, és ingyenes). Általa email értesítéseket kaphatsz az általad kiválasztott oldalak bejegyzéseiből, illetve az oldalra érkezett hozzászólásokról. A másik megoldás révén csak a közzétett státusz frissítésekről értesülhetsz. Ehhez kicsit barkácsolnod kell.

(Példa következik: az alany ez esetben a Mito.)

  • Jelentkezz be a Facebook-ba.
  • Keress rá, vagy, ha tudod a konkrét url-t, akkor navigálj a kívánt oldalra. Például: http://www.facebook.com/hellowearemito
  • Kattints az oldal profil képére (ez a kisebb kép).
  • Fent az url-ben látsz rengeteg számot; arra a számsorra van szükséged, ami a “&type=” előtt van. A Mito esetében ez: 170041358678
  • Most illeszd hozzá a következő url végéhez a számsort: http://www.facebook.com/feeds/page.php?format=atom10&id=
  • A végeredmény a Mito oldalának esetében: http://www.facebook.com/feeds/page.php?format=atom10&id=170041358678
  • Az így kapott RSS feed-re pedig már könnyedén fel tudsz iratkozni.

A fenti megoldást ezen az oldalon találtam, nézz rá, ha nem egyértelmű, hogy mit is kell tenned.

Online marketing állások – Twitter

A fenti megoldások inkább az álláskeresés passzív formáját testesítik meg. Arra kívánom felhívni a figyelmed, hogy az első lépcső az, hogy tudd, mit hol találsz, és hogyan tudod nyomon követni a változásokat, hogyan értesülhetsz – lényegében automatikusan – az újdonságokról, ez esetben az új álláslehetőségekről. A Twitter Magyarországon nem nagyon terjedt el, (lásd: magyarországi Twitter felhasználók száma 2011. novemberi adat), és valószínűleg az itt feltüntetettekből csak egy része használja aktívan a szolgáltatást.

A Twitter keresőjét használva is hozzájuthatunk némi információhoz, de gyakorlati haszna az adott esetben nincs. Akkor már jobb, ha a Yamm keresőjét használod, így nem kell vesződnöd a különböző operátorokkal. Bár ami igazán hasznos lehet, az a Yamm felhasználó keresője. Itt érdemes a szakmával kapcsolatos kifejezésekre keresni, és a felbukkanó személyeket követni a Twitter-en. Ha nem vagy túl aktív a Twitter-en, vagy valami oknál fogva nem akarod követni őket, akkor hozz létre egy privát listát, és add hozzá őket. Legyen napi rutin, hogy átfutod mit írnak. Az álláshirdetéseket általában RT-elik, így könnyen rájuk akadhatsz. (Van rá lehetőség, hogy a nyilvános listád RSS feed-jére feliratkozz, de némi vesződséggel jár megoldani a dolgot. Ha mégis érdekel, akkor jelezd nekem, és segítek.)

Online marketing állások – LinkedIn

Az egyik – igazán passzív – dolog az, ha legalább van egy rendesen kitöltött oldalad. A másik, ami már nem annyira passzív dolog az az, ha csatlakozol adott csoportokhoz. Időnként itt is felbukkan egy-egy álláshirdetés, ami esetleg a korábban említett csatornákon elkerülte a figyelmedet.

Online marketing állások – Google Értesítő

E blogbejegyzésben inkább az álláskeresés passzív formájára helyeztem a hangsúlyt. Zárásként egy igazán passzív dolgot említenék meg, amit valószínűleg nem sokan használnak. (Legalábbis nem álláskeresésre.) A Google Értesítő-ről van szó. Amennyiben van Gmail fiókod, akkor van hozzáférésed ehhez is, ahogy a Google Reader-hez is.

Google Értesítő

Mint a képen is látható a “Keresési lekérdezés” mezőben kell megadnod azt a kifejezést, amivel kapcsolatban értesítéseket kérsz. Pontos egyezésért tedd idézőjelek közé a keresett kifejezést. A találat típusát állítsd át “Minden”-re; kérd az “Összes találat”-ot, és válaszd a “Hírcsatorna” opciót (=RSS); ekkor a gyakoriság átvált “Valós időben”-re, ha még nem állítottad át. A fenti képen feltüntetett kifejezésre valószínűleg ritkán kapsz találatot, de ettől még beállíthatod. Célszerűbb inkább “kommunikációs munkatárs”, “online marketing”, és hasonló kifejezésekre beállítani. Így persze rengeteg találatot kapsz, amiből jó, ha 1-2% álláshirdetés, viszont biztosíthatlak róla, hogy lesz közte olyan, amit sehol máshol nem hirdettek meg. Az pedig szerintem nem baj, sőt kifejezetten jó, ha látod, hogy az előbb említett szavakkal kapcsolatban milyen tartalmak jelennek meg az interneten.

Itt a vége?

Hirtelen ennyi. Biztos van még más módja is a keresésnek. Ha tudsz ilyet, akkor szólj hozzá a bejegyzéshez, dobj egy emailt csaba[at]szucscsaba.hu, vagy tweet-et @szucscsaba és kiegészítem ezt az anyagot. (Addig is remélem majd hasznosnak találod ezt a kis összefoglalót, ha egyszer online marketing állások után kutatsz.)

Egy hozzászólás a(z) “Online marketing állások” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: A blog jövőjéről pár mondatban

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.