BKF Digitális marketing I. félév

A tegnapi nappal számomra lezárult a BKF digitális marketing képzés I. féléve. Úgy gondoltam, ideje, hogy összerakjak némi anyagot arról, hogy nagyjából miről is esett szó az órákon. Előre szólok azonban, hogy az órai anyagokra itt senki ne számítson. A következőkben az egyes tantárgyak tematikái, illetve a kötelező, valamint ajánlott irodalmak egyes elemei láthatók. Úgy vélem, már ez is elegendő információval szolgálhat azoknak, akik esetleg a jövőben szeretnék elvégezni ezt a képzést, vagy akár azoknak is, akik autodidakta módon, maguk szeretnének előrébb jutni ezen a területen.

Iskolától függetlenül én azon a véleményen vagyok, hogy minden képzés egy jó alap, amire lehet és kell is építkezni folyamatosan. A digitális marketinggel kapcsolatos dolgok ráadásul napi szinten változnak, így az önképzés jelentősége ez esetben tagadhatatlan. Ettől függetlenül az első félév alapján elmondhatom, hogy a képzés nagyon jó alapozó azoknak, akik nem ezen a területen dolgoznak, illetve ad olyan tudást – gyakorlat révén, ami a napi rutinba szinte aznap átültethető.

Offline és online marketing szemlélet

Oktatók: Csarnai Marianna, Béres Szilárd

  • A digitális reklámozás sajátosságai
  • A push és a pull kommunikációs marketingszemlélet
  • Az offline média és az online média kapcsolata
  • A digitális reklámozás szaknyelvi kifejezései és jelentésük
  • A relevancia alapú kampánytervezés, kampánycélok meghatározása
  • Kulcsszavak és kulcsszómetszetek
  • Célcsoport definiálás, tartalom és eszköztípusok alapján

A digitális reklám eszközei

Oktató: Gulya Gergely

Vendégelőadó: Szabó Edit

  • Reklámpiac alakulása
  • Offline médiapiac kitörési pontjai
  • Out Of Home és a digitalizáció
  • Sajtó és a digitalizáció
  • TV és a digitalizáció
  • Online piac áttekintése:
    • Online piaci szereplők (kiadók és sales house-ok)
    • Affiliate rendszerek
    • Social media marketing
    • Víruskampányok
    • Search engine marketing (SEM)
  • Mobil média megoldások

Kötelező irodalom:
Glen Creeber, Royston Martin: Digital Culture- Understanding New Media

Magyar Reklámszövetség, Direkt és Interaktív Marketing SzövetségThe Interactive Advertising BureauIAB Hungary, Kantar Media Tanulmányok, Origo Media Group, CEMPCEMP Sales House blog, Etarget, Google Adwords, Sanoma Media, Ringier, Marquard MediaAxel Springer, LapcomPannon Lapok Társasága, Inform Média, Landmedia, real sign media, Adaptive Media, EVO Media, InfinetyActual Media Sales House, Rabbit online media blog

Ajánlott irodalom:
Daniel S. Janal: Online marketing kézikönyv
Kent Wertime – Ian Fenwick – DigiMarketing: The essential guide to New Media and Digital Marketing, Wiley, 2008
Joe Plummer – Steve Rappaport – Taddy Hall – Robert Barocci – The Online Advertising Playbook, Wiley, 2007

Latest Digital Media and Marketing News

Online médiatervezés és vásárlás

Oktató: Szeles Tamás

  • Főbb médiaszereplők és hirdetők a hazai internetes piacon
  • Az internetet meghatározó számok
  • Mikor és miért érdemes ügynökséggel dolgoztatni, és mikor elég, ha magunk intézzük az online megjelenéseket
  • Médiabrief készítése és értelmezése
  • Médiastratégia kialakítása
  • Online kutatások használata a médiatervezés során
  • A médiatervezés folyamata
  • Használandó eszközök, felületek, elszámolási megoldások kiválasztása
  • Kampánymenedzsment, a médiaterv elfogadása utáni teendők
  • Mérés, konverziókövetés, optimalizálás, ROI alapú kampányok
  • Esettanulmányok

Kötelező irodalom:
Incze Kinga – Pénzes Anna: A reklám helye 2.0 – A hatékony médiatervezés és vásárlás kézikönyve (Stardust Publishing, 2006) (A könyv PDF formátumban ingyen letölthető, belépés után, a regisztrációval rendelkezőknek.)

Ajánlott irodalom:
MédiapédiaIAB Hungary

Tartalommenedzsment, usability, és ergonómia

Oktatók: Csarnai Marianna, Béres Szilárd

  • Saját weboldal elhelyezése az internetes kommunikációs térben
  • A honlapok típusai:(céges weblap, termékbemutató, promóciós oldal, blog oldal, stb.)
  • Facebook és egyéb a közösségi térben működő felületek típusai
  • Youtube és egyéb mozgóképes csatornák működése
  • IOS, Android és egyéb alkalmazások ergonómiája
  • Fogyasztói interakciók során felépülő média (fórumok, kommentek, hírfalak)
  • A jó brief kialakításának szabályrendszere
  • Célok meghatározása és a hozzájuk vezető eszközök kiválasztása
  • Trendek a webes felületek építésében
  • A kialakítás lépései, mérföldkövek
  • Usabilty alapszabályok bemutatása konkrét példákon keresztül
  • Használhatósági tesztek, vizsgálatok fajtái és áttekintése

Kötelező irodalom:
Krug, Steve: Don’t Make Me Think!: A Common Sense Approach to Web Usability (New Riders, 2005) (Bizonyos részek ingyen letölthetők az első kiadásból, angol nyelven. Magyarul: Ne törd a fejem! – Felhasználóbarát webdizájn címmel látott napvilágot.)

Ajánlott irodalom:
Komáromi Zsombor – Internet sikerkalauz (2011)
Gerényi Gábor: Internetes tartalomszolgáltatás

How to set up a business website

Keresőmarketing rendszerek (Keresőmarketing stratégiák és eszközök)

Oktató: Miyazaki Jun

  • A keresők és a keresőmarketing története
  • Keresőmarketing Magyarországon
  • A keresőmarketing mérőszámai
  • Google AdWords keresési kampányok létrehozása, menedzselése
  • Google AdWords display kampányok létrehozása, menedzselése
  • Google Analytics website analitikai rendszer alapismeretek
  • Website optimalizálás keresőkre

SEO blog – Longhand, Miyazaki Jun online marketing blogja

Online kreativitás

Oktató: Sas István

  • Alkalmazkodás az online térhez és a háromféle új valósághoz
  • A web2 korszak hatásai a marketingre és a reklámra
  • A „many to many kommunikáció” és következményei
  • Új kihívások a fogyasztói hatalomátvétel idején
  • Online kreativitás. A web 2 műfaji kínálata a reklámosok számára
  • A hátradőlő és az előredőlő médiafogyasztás
  • Interaktív- bevonó- és élménymarketing
  • Az online aktivitás lehetőségei és veszélyei. Sikerek és kudarcok
  • Online self-marketing
Kötelező irodalom
SocialTimes.Hu, Kreatív Online

1 thought on “BKF Digitális marketing I. félév

  1. Visszajelzés: BKF Digitális marketing II. félév | Online kommunikációs blog

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .