A tegnapi nappal számomra lezárult a BKF digitális marketing képzés I. féléve. Úgy gondoltam, ideje, hogy összerakjak némi anyagot arról, hogy nagyjából miről is esett szó az órákon. Előre szólok azonban, hogy az órai anyagokra itt senki ne számítson. A következőkben az egyes tantárgyak tematikái, illetve a kötelező, valamint ajánlott irodalmak egyes elemei láthatók. Úgy vélem, már ez is elegendő információval szolgálhat azoknak, akik esetleg a jövőben szeretnék elvégezni ezt a képzést, vagy akár azoknak is, akik autodidakta módon, maguk szeretnének előrébb jutni ezen a területen.
Iskolától függetlenül én azon a véleményen vagyok, hogy minden képzés egy jó alap, amire lehet és kell is építkezni folyamatosan. A digitális marketinggel kapcsolatos dolgok ráadásul napi szinten változnak, így az önképzés jelentősége ez esetben tagadhatatlan. Ettől függetlenül az első félév alapján elmondhatom, hogy a képzés nagyon jó alapozó azoknak, akik nem ezen a területen dolgoznak, illetve ad olyan tudást – gyakorlat révén, ami a napi rutinba szinte aznap átültethető.
Offline és online marketing szemlélet
Oktatók: Csarnai Marianna, Béres Szilárd
- A digitális reklámozás sajátosságai
- A push és a pull kommunikációs marketingszemlélet
- Az offline média és az online média kapcsolata
- A digitális reklámozás szaknyelvi kifejezései és jelentésük
- A relevancia alapú kampánytervezés, kampánycélok meghatározása
- Kulcsszavak és kulcsszómetszetek
- Célcsoport definiálás, tartalom és eszköztípusok alapján
Kötelező irodalom:
Bányai Edit – Novák Péter – Online üzlet és marketing (2011) (Itt egy olvasói vélemény, Joó Szabolcstól, aki maga is marketinges.)
Ajánlott irodalom:
Nemeslaki András: Vállalati internetstratégia
Szántó Szilvia – Hinora Ferenc – Minden, ami marketing (2010)
Patricia Wallace: Az internet pszichológiája (PDF; új ablakban nyílik meg, ingyen letölthető.)
A digitális reklám eszközei
Oktató: Gulya Gergely
Vendégelőadó: Szabó Edit
- Reklámpiac alakulása
- Offline médiapiac kitörési pontjai
- Out Of Home és a digitalizáció
- Sajtó és a digitalizáció
- TV és a digitalizáció
- Online piac áttekintése:
- Online piaci szereplők (kiadók és sales house-ok)
- Affiliate rendszerek
- Social media marketing
- Víruskampányok
- Search engine marketing (SEM)
- Mobil média megoldások
Kötelező irodalom:
Glen Creeber, Royston Martin: Digital Culture- Understanding New Media
Magyar Reklámszövetség, Direkt és Interaktív Marketing Szövetség, The Interactive Advertising Bureau, IAB Hungary, Kantar Media Tanulmányok, Origo Media Group, CEMP, CEMP Sales House blog, Etarget, Google Adwords, Sanoma Media, Ringier, Marquard Media, Axel Springer, Lapcom, Pannon Lapok Társasága, Inform Média, Landmedia, real sign media, Adaptive Media, EVO Media, Infinety, Actual Media Sales House, Rabbit online media blog
Ajánlott irodalom:
Daniel S. Janal: Online marketing kézikönyv
Kent Wertime – Ian Fenwick – DigiMarketing: The essential guide to New Media and Digital Marketing, Wiley, 2008
Joe Plummer – Steve Rappaport – Taddy Hall – Robert Barocci – The Online Advertising Playbook, Wiley, 2007
Latest Digital Media and Marketing News
Online médiatervezés és vásárlás
Oktató: Szeles Tamás
- Főbb médiaszereplők és hirdetők a hazai internetes piacon
- Az internetet meghatározó számok
- Mikor és miért érdemes ügynökséggel dolgoztatni, és mikor elég, ha magunk intézzük az online megjelenéseket
- Médiabrief készítése és értelmezése
- Médiastratégia kialakítása
- Online kutatások használata a médiatervezés során
- A médiatervezés folyamata
- Használandó eszközök, felületek, elszámolási megoldások kiválasztása
- Kampánymenedzsment, a médiaterv elfogadása utáni teendők
- Mérés, konverziókövetés, optimalizálás, ROI alapú kampányok
- Esettanulmányok
Kötelező irodalom:
Incze Kinga – Pénzes Anna: A reklám helye 2.0 – A hatékony médiatervezés és vásárlás kézikönyve (Stardust Publishing, 2006) (A könyv PDF formátumban ingyen letölthető, belépés után, a regisztrációval rendelkezőknek.)
Ajánlott irodalom:
Médiapédia, IAB Hungary
Tartalommenedzsment, usability, és ergonómia
Oktatók: Csarnai Marianna, Béres Szilárd
- Saját weboldal elhelyezése az internetes kommunikációs térben
- A honlapok típusai:(céges weblap, termékbemutató, promóciós oldal, blog oldal, stb.)
- Facebook és egyéb a közösségi térben működő felületek típusai
- Youtube és egyéb mozgóképes csatornák működése
- IOS, Android és egyéb alkalmazások ergonómiája
- Fogyasztói interakciók során felépülő média (fórumok, kommentek, hírfalak)
- A jó brief kialakításának szabályrendszere
- Célok meghatározása és a hozzájuk vezető eszközök kiválasztása
- Trendek a webes felületek építésében
- A kialakítás lépései, mérföldkövek
- Usabilty alapszabályok bemutatása konkrét példákon keresztül
- Használhatósági tesztek, vizsgálatok fajtái és áttekintése
Kötelező irodalom:
Krug, Steve: Don’t Make Me Think!: A Common Sense Approach to Web Usability (New Riders, 2005) (Bizonyos részek ingyen letölthetők az első kiadásból, angol nyelven. Magyarul: Ne törd a fejem! – Felhasználóbarát webdizájn címmel látott napvilágot.)
Ajánlott irodalom:
Komáromi Zsombor – Internet sikerkalauz (2011)
Gerényi Gábor: Internetes tartalomszolgáltatás
How to set up a business website
Keresőmarketing rendszerek (Keresőmarketing stratégiák és eszközök)
Oktató: Miyazaki Jun
- A keresők és a keresőmarketing története
- Keresőmarketing Magyarországon
- A keresőmarketing mérőszámai
- Google AdWords keresési kampányok létrehozása, menedzselése
- Google AdWords display kampányok létrehozása, menedzselése
- Google Analytics website analitikai rendszer alapismeretek
- Website optimalizálás keresőkre
Kötelező irodalom:
Mi a keresőoptimalizálás (Keresőmarketing)?, Adwords Help, Google Analytics Help
Ajánlott irodalom:
Aarron Walter: Keresők és webhelyek
SEO blog – Longhand, Miyazaki Jun online marketing blogja
Online kreativitás
Oktató: Sas István
- Alkalmazkodás az online térhez és a háromféle új valósághoz
- A web2 korszak hatásai a marketingre és a reklámra
- A „many to many kommunikáció” és következményei
- Új kihívások a fogyasztói hatalomátvétel idején
- Online kreativitás. A web 2 műfaji kínálata a reklámosok számára
- A hátradőlő és az előredőlő médiafogyasztás
- Interaktív- bevonó- és élménymarketing
- Az online aktivitás lehetőségei és veszélyei. Sikerek és kudarcok
- Online self-marketing
Visszajelzés: BKF Digitális marketing II. félév | Online kommunikációs blog