Milyen honlapra van szükségem?

Korábban találkoztam egy-két felméréssel, amelyek arról szóltak, hogy a magyarországi cégek, elsősorban a kis- és középvállalkozások (kkv-k) mintegy 50% még  mindig nem rendelkezik honlappal. Ha mögé néznék, hogy ez számszerűsítve hány céget is takar, akkor egy igen döbbenetes számot kapnánk.

A fent említett felmérések esetében nem részletezték, hogy miként is jutottak ezekhez az adatokhoz, kérdéses, hogy csak a kkv-k körében történt-e meg a felmérés, vagy mikrovállalkozásokat is megkérdeztek az adatgyűjtés során.

(Az alkalmazottak létszáma, a cég forgalma, vagy mérlegfőösszege révén minősítenek egy céget mikro-, kis-, vagy középvállalkozásnak. Mikrovállalkozás esetén az alkalmazottak létszáma nem haladja meg a 10 főt, kisvállalkozásoknál ez a szám 50, míg középvállalkozásoknál 250 fő a limit. A forgalomra, mérlegfőösszegre vonatkozó számokról ezen a weboldalon olvashat, akit érdekel.)

Nem állítom, hogy minden cégnek szüksége van honlapra, mert vannak olyan speciális esetek, illetve tevékenységi körök, amikor előfordulhat, hogy nem sok haszna van egy honlapnak. Például a cég elsődleges célcsoportja nem használja aktívan az internetet, nem onnan szerez információt az adott tevékenységgel kapcsolatban; illetve a tevékenység jellegéből adódóan az ügyfélszerzés nem a honlap révén történik elsődlegesen.

Mindenesetre azt gondolom, hogy, ha a mikrovállalkozások esetében nem is, de a kis-, és középvállalkozások esetében minden egyes cégnek rendelkeznie kellene honlappal. Legrosszabb esetben egy pár oldalas, az alapvető információkat közlő “brossúra-szerű” weboldal elvárható lenne.

E sorok írásakor a magyarországi internet használók száma 6 millió felett van, ami a népesség több mint 65%-át jelenti. (Aktuális adatok az Internet World Stats honlapján érhetők el.) Megjegyzem, az elmúlt 10-12 évben a használók száma közel megtízszereződött. Természetesen, ilyen ütemben már nem fog növekedni a használók száma a jövőben, de az egyértelmű, hogy a lakosság jelentős része rendelkezik internet hozzáféréssel.

Legyen bármennyire is elcsépelt a következő kijelentés, de tény, hogy az internetezők túlnyomó többsége nem csupán levelezésre, illetve szórakozásra használja az internetet, hanem egy-egy vásárlás előtt alaposán utánajár a lehetőségeknek, pontosabban, igyekszik utánajárni az információknak az elérhető honlapokon.

A “Szükségem van-e honlapra?” kérdés helyett tehát inkább azt a kérdést kell feltenni, hogy “Milyen honlapra van szükségem?”.


Olyan honlapra van szüksége minden egyes cégnek, amely:

  • közvetíti a cég, a vállalkozás értékeit, szemléletét
  • üzleti hasznot hoz valamilyen formában
  • a cég termékeit, illetve szolgáltatásait minél szélesebb körben ismerté teszi
  • időt, és értelemszerűen ezzel pénzt, takarít meg a cégnek, azáltal, hogy egyes folyamatokat automatizál (Ha például a honlapon megtalálhatók a válaszok adott kérdésekre, akkor a potenciális ügyfél emiatt már nem hívja fel a céget, illetve az ügyfélszolgálatot.)

A fenti felsorolás ugyan rövid, de nem is állt szándékomban ez alkalommal hosszú listát készíteni, legalábbis egy honlap létjogosultságát illetően. Természetesen rengeteg mindenre figyelni kell, ha új honlapot szeretnénk, vagy a régit szeretnénk “helyrepofozni”.

Szükségem van-e honlapra?

A “rengeteg minden” pedig az alábbiakat takarja egy honlap – stratégiai szemléletű – tervezése kapcsán:

  • domain név (új regisztráció esetén)
  • tárhelyszolgáltatás
  • hírlevélküldő szoftver (email marketing céljából)
  • dizájn és a honlap egyes moduljainak elrendezése
  • felhasználói élmény / webergonómia / felhasználóbarát felépítés
  • technikai felépítés
  • tartalmi kérdések
  • online marketingkommunikációs kérdések
  • keresőoptimalizálás
  • fenntartási, frissítési kérdések
  • biztonsági kérdések

Ezek ismeretében nem csoda, hogy megannyi kkv-nak nincs honlapja. Hisz, aki alaposabban utánanéz, az láthatja, hogy rengeteg teendő van már azzal is, hogy elkészüljön egy honlap, és akkor még nem is beszéltünk annak fenntartásáról. Anélkül ugyanis, hogy rendszeresen foglalkozna vele valaki messze nem hozza azokat az eredményeket, amelyeket a cég tulajdonosa elvár tőle.

Sikeres, ügyféltermelő, vevőszerző, stb. honlapja csak annak a cégnek, illetve cégtulajdonosnak lesz, ahol vagy maga a cégtulajdonos, vagy a honlapért felelős munkatárs jól informált, és lelkes a honlappal kapcsolatos teendőket illetően. Számos teendő van egy weboldal kapcsán, nem lehet azt mondani, hogy csak csináld ezt az egy dolgot folyamatosan, és akkor sikeres lesz a honlapod, és hozza neked a vevőket.

Összegezve: Minden magyarországi kkv-nak szüksége van olyan honlapra, amely üzleti hasznot hoz valamilyen formában. A honlap tulajdonosának, vagy legalább a honlap fenntartásáért megbízott munkatársnak jól informáltnak kell lennie az online marketing részterületeit illetően, hogy a weboldal folyamatosan hasznot termeljen a cégnek.

Egy hozzászólás a(z) “Milyen honlapra van szükségem?” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: A honlapkészítés megrendelése előtt …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.