Korábban már megosztottam a BKF Digitális marketing képzésének I. félévét röviden bemutató tantárgyakat, tematikákat. A teljes kép érdekében most megosztom itt a BKF Digitális marketing II. félévére vonatkozó információkat is. Természetesen, ez a lista, és értelemszerűen az első félévre vonatkozó is, valamint maga a képzés is változni fog a jövőben. Ettől függetlenül érdemes áttekinteni arra vonatkozóan, hogy mire számíthat az, aki erre a képzésre jelentkezik.
Hatékonyságmérés, statisztikák, riportok
Oktatók: Ambruszter Géza, Kübler Dániel, Baittrok Borbála
- Legfontosabb online mérőszámok és hatékonysági mutatók bemutatása (CTR, ROI, Átlag CPC, konverziós ráta stb.)
- A hazai piacon leginkább használt hirdetéskiszolgáló rendszerek bemutatása
- A hazai piacon leginkább használt website analitikai rendszerek bemutatása
- Látogatói analitikai a Google Analytics rendszerben
- Kampány teljesülésének ellenőrzése
- Egyedi riportok készítése a kampány céljaival összhangban
- Display megjelenések mérése
- Egyedi megoldások, víruskampányok mérése
- On demand és streaming mérések az online videókban
- Konverziókövetés, kampány közbeni optimalizáció, ROI alapú kampányok
- Statisztikai elemzések a közösségi kommunikációban (Facebook)
Kötelező irodalom:
Ajánlott irodalom:
http://www.keresomarketing.net/hatekonysagmeres-onlinemarketing.html
E-PR
Oktatók: Lóránt Gergely, Birincsik Albert
- Az e-pr fogalma, fejlődése, eszközrendszere
- Pr alapú interaktív honlap, web konferenciák, web prezentációk
- E-mail, net press release, net lista, chat room, virtuális szervezetek, intranet
- Online pr
- Online sajtóközlemény
- Közösségi média közlemény
- Google News és Google Alerts
- A blogok szerepe a public relationsben
- Facebook és Twitter PR
- PR a pályázati disszeminációban
Kötelező irodalom:
David Meerman Scott: The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly (John Wiley, 2008)
Ajánlott irodalom:
David Philips – Philip Young: PR in Practice – Online Public Relations – A Practical Guide to Developing an Online Strategy in the World of Social Media (Kogan Page, 2009)
Online direkt marketing
Oktató: Vörös Gergely
- A direkt marketing helye és szerepe a marketing mixben
- Az online direkt marketing eszköztára: a direct mail, a direct response, a mobilban rejlő lehetőségek, a közvetlen ajánlás és az online közösségek szerepe
- Online DM kampányok
- Információmenedzsment: adatkezelés, szegmentáció, adatvédelem és a jogi szabályozás
- Ügyfélhűség online eszközökkel
- CRM alapok
- Fontosabb piaci szereplők: hirdetők, ügynökségek, tanácsadók és eladó adatbázisok
- Mérhetőség
Kötelező irodalom:
David Meerman Scott: The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly (John Wiley, 2008)
Ajánlott irodalom:
Alan Tapp: Direkt és adatbázis marketing
Arthur Hughes: Strategic Database Marketing (McGraw-Hill; 3 edition, 2005)
www.insidecrm.com https://www.destinationcrm.com/
Okostelefon marketing
Oktató: Huber Kornél
- Technológiai alapfogalmak
- Célcsoport és eszközök
- Mérés és hatékonyság
- A mobil tartalomszolgáltatás szerepe
- Mobil alkalmazások szerepe a kommunikációban
- Alkalmazások vs webes megoldások
Kötelező irodalom:
IAB Mobilhirdetési útmutató 2015
Ajánlott irodalom:
Krum, Cindy: Mobile Marketing: Finding Your Customers No Matter Where They Are (QUE, 2010)
Közösségi média marketing
Oktató: Sáfrány Zsuzsanna
- A közösségi média szerepe a marketing mixben
- Fogyasztói trendek
- A közösségi média brief
- Közösségi stratégia és platformok kiválasztása
- Közösségek és képernyők – a mobil eszközök szerepe, mobilhasználati sajátosságok
- G+, Pinterest, Foursquare és a többi
- Alkalmazások, app marketing, mashupok
- Közösségi média tevékenység árazása
- Hirdetési lehetőségek platformonként, kampánystratégiák tagtoborzáshoz, forgalomtereléshez, imidzs építéshez
- Promóciók, social crm, adatvédelem és szabályozások
- Mérés és hatékonyság
- Közösségi média piaci körkép: kommunikációs ügynökségek, fejlesztők, eszközök, optimalizálók, újságírók, szabadúszók
- A közösségi média tevékenység helye és folyamata a szervezetben
Kötelező irodalom:
Ajánlott irodalom:
Guy Powell – Steven Groves – Jerry Dimos: ROI a Kosciusko médiában (hvg, 2012)
Dave Evans: Social Media Marketing: An Hour A Day (Sybex, 2008)
Lon Safko, David Brake: The Social Media Bible (Wiley, 2009)
www.socialtimes.hu (Már SocialDaily)
www.marketingprofs.com/topic/all/social-media
Online gerilla és vírusmarketing
Oktató: Szabó Edit
- Az online gerillamarketing meghatározása, fő jellemzői, eredete, története
- Best practices: érdekes vírusmarketing reklámok itthon és külföldön
- Az online gerillamarketing típusai
- Az online gerillamarketing eszközei (avatárok, mémek, hoaxok)
- A vírusreklám formái, vírusreklám eszközök (video, email, mobilüzenet, stb.)
- A vírusreklám veszélyei, lehetséges hibái
- Kiemelt technikák bemutatása és átbeszélése
Kötelező irodalom:
Jay Conrad Levinson: Gerillamarketing
Ajánlott irodalom:
Rick Levine, Christopher Locke, Doc Searls, David Weinberger: Cluetrain: a hagyományos üzletmenet végnapjai (The Cluetrain manifesto) (2001. Budapest, Typotex kiadó)