BKF Digitális marketing II. félév

Korábban már megosztottam a BKF Digitális marketing képzésének I. félévét röviden bemutató tantárgyakat, tematikákat. A teljes kép érdekében most megosztom itt a BKF Digitális marketing II. félévére vonatkozó információkat is. Természetesen, ez a lista, és értelemszerűen az első félévre vonatkozó is, valamint maga a képzés is változni fog a jövőben. Ettől függetlenül érdemes áttekinteni arra vonatkozóan, hogy mire számíthat az, aki erre a képzésre jelentkezik.

Digitális marketingszemlélet

Hatékonyságmérés, statisztikák, riportok

Oktatók: Ambruszter Géza, Kübler Dániel, Baittrok Borbála

  • Legfontosabb online mérőszámok és hatékonysági mutatók bemutatása (CTR, ROI, Átlag CPC, konverziós ráta stb.)
  • A hazai piacon leginkább használt hirdetéskiszolgáló rendszerek bemutatása
  • A hazai piacon leginkább használt website analitikai rendszerek bemutatása
  • Látogatói analitikai a Google Analytics rendszerben
  • Kampány teljesülésének ellenőrzése
  • Egyedi riportok készítése a kampány céljaival összhangban
  • Display megjelenések mérése
  • Egyedi megoldások, víruskampányok mérése
  • On demand és streaming mérések az online videókban
  • Konverziókövetés, kampány közbeni optimalizáció, ROI alapú kampányok
  • Statisztikai elemzések a közösségi kommunikációban (Facebook)

Kötelező irodalom:

Avinash Kaushik: Web Analytics 2.0 – The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity

Ajánlott irodalom:

http://www.keresomarketing.net/hatekonysagmeres-onlinemarketing.html 

E-PR

Oktatók: Lóránt Gergely, Birincsik Albert

  • Az e-pr fogalma, fejlődése, eszközrendszere
  • Pr alapú interaktív honlap, web konferenciák, web prezentációk
  • E-mail, net press release, net lista, chat room, virtuális szervezetek, intranet
  • Online pr
  • Online sajtóközlemény
  • Közösségi média közlemény
  • Google News és Google Alerts
  • A blogok szerepe a public relationsben
  • Facebook és Twitter PR
  • PR a pályázati disszeminációban

Kötelező irodalom:

David Meerman Scott: The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly (John Wiley, 2008)

Ajánlott irodalom:

David Philips – Philip Young: PR in Practice – Online Public Relations – A Practical Guide to Developing an Online Strategy in the World of Social Media (Kogan Page, 2009)

 

Online direkt marketing

Oktató: Vörös Gergely

  • A direkt marketing helye és szerepe a marketing mixben
  • Az online direkt marketing eszköztára: a direct mail, a direct response, a mobilban rejlő lehetőségek, a közvetlen ajánlás és az online közösségek szerepe
  • Online DM kampányok
  • Információmenedzsment: adatkezelés, szegmentáció, adatvédelem és a jogi szabályozás
  • Ügyfélhűség online eszközökkel
  • CRM alapok
  • Fontosabb piaci szereplők: hirdetők, ügynökségek, tanácsadók és eladó adatbázisok
  • Mérhetőség

Kötelező irodalom:

David Meerman Scott: The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly (John Wiley, 2008)

Ajánlott irodalom:

Alan Tapp: Direkt és adatbázis marketing

Arthur Hughes: Strategic Database Marketing (McGraw-Hill; 3 edition, 2005)

www.insidecrm.com

www.theidm.com

www.iab.net

 

Okostelefon marketing

Oktató: Huber Kornél

  • Technológiai alapfogalmak
  • Célcsoport és eszközök
  • Mérés és hatékonyság
  • A mobil tartalomszolgáltatás szerepe
  • Mobil alkalmazások szerepe a kommunikációban
  • Alkalmazások vs webes megoldások

Kötelező irodalom:

IAB Mobilhirdetési útmutató 2012

Ajánlott irodalom:

http://mobilemarketer.com/

http://mmaglobal.com/

http://mobiadnews.com/

Krum, Cindy: Mobile Marketing: Finding Your Customers No Matter Where They Are (QUE, 2010)

 

Közösségi média marketing

Oktató: Sáfrány Zsuzsanna

  • A közösségi média szerepe a marketing mixben
  • Fogyasztói trendek
  • A közösségi média brief
  • Közösségi stratégia és platformok kiválasztása
  • Közösségek és képernyők – a mobil eszközök szerepe, mobilhasználati sajátosságok
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • G+, Pinterest, Foursquare és a többi
  • Alkalmazások, app marketing, mashupok
  • Közösségi média tevékenység árazása
  • Hirdetési lehetőségek platformonként, kampánystratégiák tagtoborzáshoz, forgalomtereléshez, imidzs építéshez
  • Promóciók, social crm, adatvédelem és szabályozások
  • Mérés és hatékonyság
  • Közösségi média piaci körkép: kommunikációs ügynökségek, fejlesztők, eszközök, optimalizálók, újságírók, szabadúszók
  • A közösségi média tevékenység helye és folyamata a szervezetben

Kötelező irodalom:

Clara Shih: A Facebook kora – Az internetes közösségi hálók felhasználása piackutatáshoz, értékesítéshez és újításhoz

Ajánlott irodalom:

Guy Powell – Steven Groves – Jerry Dimos: ROI a közösségi médiában (hvg, 2012)

Dave Evans: Social Media Marketing: An Hour A Day (Sybex, 2008)

Lon Safko, David Brake: The Social Media Bible (Wiley, 2009)

www.mashable.com

www.socialmediatoday.com

www.socialtimes.hu (Már SocialDaily)

www.socialmediaexaminer.com

www.adage.com

www.hubspot.com

www.socialbakers.com

www.marketingprofs.com/topic/all/social-media

 

Online gerilla és vírusmarketing

Oktató: Szabó Edit

  • Az online gerillamarketing meghatározása, fő jellemzői, eredete, története
  • Best practices: érdekes vírusmarketing reklámok itthon és külföldön
  • Az online gerillamarketing típusai
  • Az online gerillamarketing eszközei (avatárok, mémek, hoaxok)
  • A vírusreklám formái, vírusreklám eszközök (video, email, mobilüzenet, stb.)
  • A vírusreklám veszélyei, lehetséges hibái
  • Kiemelt technikák bemutatása és átbeszélése

Kötelező irodalom:

Jay Conrad Levinson: Gerillamarketing

Ajánlott irodalom:

Rick Levine, Christopher Locke, Doc Searls, David Weinberger: Cluetrain: a hagyományos üzletmenet végnapjai (The Cluetrain manifesto) (2001. Budapest, Typotex kiadó)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.