Ezen az oldalon arra szeretnék rávilágítani, hogy az online marketing, illetve a digitális marketing mennyi mindent foglal magában. Elsősorban az online marketingre és annak részterületeire fókuszálok, de úgy gondoltam, hogy röviden ki kell térnem más, kapcsolódó témákra is.
Mi a különbség az online marketing és a digitális marketing között?
Nem feltétlenül beszélhetünk különbségekről, tekintve, hogy az egyik (a digitális marketing) magában foglalja a másikat (online marketing), valamint több más csatornát, eszközt is. Az online marketing során a világhálót használjuk fel termékünk, szolgáltatásunk népszerűsítésére, (értékesítésére); az internetkapcsolat elengedhetetlen ez esetben.
A digitális marketing során digitális csatornákat, eszközöket, platformokat használunk fel marketing, (illetve azon belül marketingkommunikációs) célokra, és ezen arzenál egy részének ugyan van hozzáférése a világhálóhoz, de ez nem igaz minden csatorna, eszköz esetében.
Mit takar az online marketing?
Mint fent részben már említettem, az online marketing során a világhálót használjuk fel termékünk, szolgáltatásunk bemutatására, a potenciális vásárlók, ügyfelek tájékoztatására az értékesíteni kívánt termékkel, illetve szolgáltatással kapcsolatban. Ideális esetben a folyamat során a termékét szolgáltatását értékesíteni kívánó vállalat, vállalkozó kapcsolatot próbál kialakítani a potenciális, illetve a jelenlegi vásárlóival, ügyfeleivel a különböző online eszközök igénybevételével.
(Az online marketing helyett használják még az e-marketing, webmarketing, internet marketing kifejezéseket is.)
Az online marketing részterületei
- honlaptervezés (egy online marketinges szemével)
- honlapkészítés, illetve optimalizálás (marketingkommunikációs szempontok figyelembevételével)
- tartalom marketing
- keresőoptimalizálás
- közösségi média marketing
- blogolás (bár technikailag a közösségi média ernyője alá kellene helyezni, de bizonyos szempontok miatt “megérdemli”, hogy külön pontba kerüljön)
- keresőmarketing / online hirdetések
- email marketing
- online public relations
- webanalitika